Besök på SOS 2

Nu sitter jag i köket och väntar på att duschen ska bli ledig. Längtar efter att få duscha då man under dagen lyckats samla på sig allt ifrån solkräm och sand till hundbajs och kiss, en väldigt mysig blandning.
 
Under siestan var jag otroligt rastlös.. Anna, Oscar och Isabella som varit här ett tag redan låg och sov eller tog det lugnt då det sliter lite på kroppen att vara här. Jag och Sofia däremot kunde inte sitta still utan sysselsatte oss med allt vad vi kunde hitta på. Medan jag tvättade fönster så sopade Sofia och gjorde rent på uteplatsen vid poolen, sedan diskade vi, försökte laga några vingliga stolar, badade Carmen och schamponerade in hennes små tassar och sedan åt vi mellanmål. Sedan tog våra idéer typ slut och jag satte mig vid datorn och vårt underbara wifi, som fungerar otroligt bra i köket, och grejade lite framför datorn.
 
När klockan tillslut blev sju så åkte jag och Anna iväg till SOS 2, Carolina och Oscar lämnade vi av vid det nya huset dit vi förhoppningsvis ska flytta den 19 augusti och då blir det nya SOS 1, och Sofia och Isabella stannade kvar på gamla SOS 1.
   SOS 2 ligger på mark som ägs av en veterinär och SOS animals hyr en del av marken för att ha hundarna där. Just nu bor det 19 st hundar där i ca 7 st kennlar. De hundar som bor där är främst valpar och hundar som har lätt för att bli omplacerade och några hundar som har lite mer problem. Jag och Anna började med att ge medicin till tre hundar, därefter gav vi alla mat, diskade matskålar och plockade upp bajs. Sedan gick vi två promenader men eftersom vi råkade åka iväg kl sju istället för kl sex som de tydligen brukar, så hann vi inte gå med de sista hundarna så vi var tvungna att hoppa över deras kvällspromenad.. Så vi gick istället vidare till att släppa ut hundarna i playpen i två omgångar och under tiden som de lekte plockade vi mer bajs och städade sedan boxarna innan det nästan blev mörkt och vi var tvungna att sätta oss i bilen och åka för att hämta upp Carolina och Oscar i nya huset.
 
Imorgon vet jag inte vart jag ska vara ännu, Carolina och Isabella ska dock stanna kvar här på SOS 1 tror jag, så troligtvis får jag följa med antingen till SOS 2 där jag var nu på eftermiddagen eller till nya huset där jag inte har varit ännu. Nu har jag inget mer att skriva utan tänkte fortsätta vänta på att duschen ska bli ledig, men kan lägga upp några bilder under tiden som jag fotade i förmiddags men inte la upp i senaste inlägget.
 
 Disa och Sasha leker galet på uteplatsen vid poolen, allt det är en del av playpen på SOS 1.

Sasha (den lilla mörka) och Disa (den stora ljusa) fortsätter leka. Disa visar sina stora fina tänder!

Sasha blev törstig av allt lekandes i solen..
 
 
Men när man druckit lite så har man energi att leka ännu mer!
 
Till sist en bild på söta Aslan med de stora öronen igen!
 
 
 
//Caroline W


Kommentarer
Anne

Du verkar ha det bra & hundarna är fina :-) kram

Svar: Jag har det jättebra här nere och alla hundar är helt otroligt underbara :-D
sosanimals.blogg.se

2013-08-03 @ 11:27:05
Pappa

Vi skall införa siesta hemma också så att du blir rastlös och börjar städa :-). Fixar du värmen bra? Såg att det är det ligger runt 30 sträcket.

Svar: nu fattar jag lite mer varför de har siesta, låg och sov en timma igår och tror jag ska sova idag med typ två timmar, man blir så trött när man går och står hela tiden. Jag klarar värmen mycket bättre än jag trodde :-) Dock så tror jag att det ligger en bra bit över 30 grader, runt kl 4 är det säkert 40 grader varmt känns det som.
sosanimals.blogg.se

2013-08-03 @ 18:41:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0