Nya volontärer & snart är resan slut..

I måndags när Carolina åkte hem så kom det två stycken nya volontärer hit, Ebba och Jennifer. De är väldigt trevliga och glada och ska vara här på praktik i tre veckor. Härligt att få åka ner hit på skoltid! I tisdags kom Jill och Nathalie hit på siestan, de ska vara volontärer här i två veckor och de verkar även vara väldigt gulliga tjejer. Jag har sagt till alla att bloggen finns, har skrivit upp adress och lösenord på tavlan i huset så att de som vill ska kunna skriva inlägg, men ingen verkar vara särskilt taggad.. Jag får försöka övertala dem, för jag vill ju kunna fortsätta följa allt som händer här nere även när jag åkt hem till Sverige.
 
Nu har vi i alla fall jobbat tillsammans allihopa i några dagar och jag, Isabella och Anna har visat de nya tjejerna allt som vi blev lärda när vi kom ner hit först. Berätta för dem vad alla hundar heter, hur de beter sig med andra och hur man ska hantera dem, vilka som ska gå med vilka på promenader, hur mycket mat alla ska ha, vilka som ska ha mediciner, hur man städar en kennel osv osv osv. Känns overkligt att för 29 dagar sedan kom jag själv hit och blev visad alla rutiner och nu så kan jag dem själv som rinnande vatten. Det trodde man verkligen inte första dagen man kom hit. Är helt otroligt när man reflekterar över hur mycket man har lärt sig under den här tiden och hur fort det har gått. Men jag har haft så otroligt kul! Nu vet jag att det inte är slut ännu, jag har ju fortfarande resten av den här dagen, hela fredagen samt lördag förmiddag men det är så otroligt lite kvar. Kan inte förstå att jag snart kommer vara hemma igen.. Jag vill verkligen stanna kvar! Samtidigt saknar jag ju alla där hemma något otroligt, men kommer vara så otroligt svårt att åka iväg härifrån och lämna allt. En sak är säker i alla fall, jag kommer verkligen definitivt åka tillbaka igen så fort jag får chansen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0