Pannkakor, kladdkaka och förrymda hundar

Idag har flytit på som alla andra dagar. Idag stannade jag på gamla SOS 1 på morgonen, så jag gick upp kvart i sju, åt frukost och gjorde mig i ordning. Oscar matade hundarna och under tiden så hann jag både plocka bajs på gården och i playpen, byta vatten i vattenskålar och pool, sopa och moppa i Casitan samt städa i Sasha och Elvis kennel. Kände mig väldigt produktiv! Sedan gick vi två promenader och medan Oscar gick en kortare promenad med Disa och Tula så städade jag klart huset vi bor i.
 
Idag på siestan har jag sovit i flera timmar, det var otroligt skönt då jag var väldigt trött. Sedan stekte jag maaassor av goda pannkakor och åt de tillsammans med socker till middag. Sedan bestämde sig Sofia för att baka kladdkaka, så det här kommer bli en helt underbar kväll med tillgång till både pannkakor och nybakad kladdkaka!!
 
Steka lite pannkakor:
 
Pannkakor med socker är myycket gott!!
 
Sofias fina kladdkaka:
 
Hundarna på baksidan och några av hushundarna rymde nyss ur playpen. Lilla Chloe vet hur man öppnar grinden från playpen till gården på framsidan så hon och Teddy var i full färd med att leta igenom soptunnan när vi kom ut och Campo sprang stolt omkring med en tom påse hundmat han hittat. När jag och Sofia kom ut tog det roliga dock slut och det syntes så tydligt på hundarna att de förstod att de gjort fel. Nu har vi stängt in alla inomhus och i sina kennlar igen och ska strax börja ge alla hundar middag, gå promenader med allihopa samt städa lite. Om vi är klara i god tid tänkte vi passa på att ta en springtur med Chloe och Teddy senare på kvällen när det är lite svalare.
 
 
 
 
//Caroline W


Kommentarer
pappa

Smarta och busiga hundar :-) I morse, klockan halv sju, var det 12,5 grader och det kommer gå upp mot ca 20 under dagen. Undrar om jag skall ta semester igen och komma ner och hjälpa er lite för att få lite mer värme.

Svar: Usch va kallt ;-/ Här har vädret också blivit svalare, idag var det moln ute för andra dagen i rad!! Vi är på riktigt lite chockade över det.. Det är bara att komma ner, behövs alltid hjälp ;-)
sosanimals.blogg.se

2013-08-14 @ 09:07:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0