Välkommen lilla Lajka

I förrgår kväll 9 augusti fick vi in en ny liten hund, nämligen pinschern Lajka. Hennes matte hade haft henne i en lägenhet där hundar inte var tillåtna och nu hade hon blivit påkommen och var tvungen att lämna ifrån sig sin älskling. Det måste kännas så otroligt hemskt att tvingas lämna bort henne. Hon var väldigt osäker när hon kom till gamla SOS 1 på kvällen och fick hälsa på alla nya människor samt hushundarna och svansen var konstant mellan benen. När jag hade ätit upp min middag satt jag och matade henne med lite ris och hundgodis och tillslut lät hon sig bli klappad. Man märkte hur utmattad hon var då benen höll på att vika sig under henne för hon var så trött men hon tillät sig först inte att slappna av. Men tillslut så kurade hon ihop sig i mitt knä och slappnade av. Sedan vet jag att jag lovade er där hemma att jag inte skulle sova med några hundar i sängen, men hon var så ensam och ynklig och liten och jag tänkte att hon kan ju bara sova i min säng nu i början så att hon får känna lite mer trygghet. Så vi sov väldigt gott ihop kurade tillsammans :-)
 
 
Nästa dag den 10 augusti var hon mycket gladare och svansen var uppåt nästan hela tiden och idag har hon rushat runt och lekt med sin nyfunna vän Diva (de är i princip lika stora och ser nästan likadana ut) samt med de andra hundarna. Så hon verkar finna sig väldigt bra tillrätta och har blivit lite kaxigare.
 
 

 
//Caroline W


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0