Kort inlägg om nya huset

Idag har flytit på otroligt snabbt, både förmiddagen och siesten. Jag började kl halv åtta på nya huset där jag och Anna började med att mata hundarna och ge dem mediciner, därefter gick vi två promenader på vardera en timme. Promenaderna vid nya huset var helt underbara, vacker utsikt, väldigt få människor och djur och bara otroligt härligt. Jag ska ta med mig systemkameran dit någon dag och fota så att ni kan få se hur sjukt fint vi kommer att få det där när vi har flyttat om två veckor. Huset är även det väldigt fint, om än inte helt färdigt inomhus. Det är ljust och väldigt väldigt mycket större än det hus vi bor i nu. De nio hundar som hittills har flyttats till nya huset har väldigt mycket överskottsenergi då det inte har byggts en playpen ännu, så de var väldigt hyper på promenaden men kändes lite mer nöjda när vi gått i en timma. Men det är ju inte konstigt att de har så mycket energi när de är vana att, förutom två promenader om dagen, få springa runt och leka i en stor playpen två tre gånger om dagen. Men snart är vi inflyttade och då kommer de få springa runt och ha det skoj igen!
 
Nu är det tio minuter kvar innan vi ska iväg och börja jobba igen så hinner inte skriva något mer eller ladda upp fler bilder, men skriver mer ikväll ;-)
 
 
//Caroline W


Kommentarer
Pappa

Har du bestämt vilka hundar det är du kommer att ta med dig "hem". Aslan med öronen eller någon annan? Lägg upp bild på dina favo.

Svar: Aslan är redan paxad och ska snart flytta hem till en egen familj :-) Jag har inte riktigt någon favorit faktiskt, men tycker väldigt mycket om Ozzy, den sötaste valpen någonsin, valpen Sammie som jag tycker påminner lite om Lubben fast väldigt mycket piggare och Matilda som är några år gammal och väldigt försiktig, söt och otroligt duktig att gå i koppel :-)
sosanimals.blogg.se

2013-08-03 @ 18:44:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0