Nya vovvar till SOS 2

Idag var jag själv på SOS 2 på morgonen. Det gick mycket bättre än jag trodde, började med att gå ca 10 min promenad med alla 15 vovvar, totalt blev det sex stycken promenader. Sedan lät jag hundarna vara ute i playpen medan jag städade i deras kennlar samt i playpen. När jag var klar efter ca 2,5 timmar och alla hundar var instoppade i sina kennlar igen kom Therese, som är typ överallt inom SOS Animals, förbi och lämnade tre stycken nya hundar. Det var tre systrar på ca 5-6 månader, tror hon sa att de liknade podencos. Podencos är någon jagande vinthundsliknande ras som jag tror många av de hundar som traskar runt på gatorna i Spanien är blandning av. Det var i alla fall någon som hade dumpat de här tre systrarna på Cat and Dog World, ett ställe som tar hand om hemlösa djur. De ringde Therese och hon kom och hämtade dem och tog dem till SOS 2.
 
Den största med brun nos är fegast och heter Heidi. Den som är medelhög av dem heter Chelsea och verkar väldigt mysig och lätt. Den minsta heter Lucky och var kaxigast, när de gamla SOS2 hundarna skällde ut dem reste hon sin lilla ragg och stod och skällde tillbaka medan Heidi gick och gömde sig och Chelsea bara stod och var lite lagom neutral.
 
Heidi:
 
 
Antingen Lucky eller Chelsea (de är väldigt lika):
 
 
Alla tre systrar i sin nya kennel:
 
 
 

//Caroline W


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0