Till Malaga!

Igår på siestan åkte jag, Isabella, Anna och Carolina med bilen till tågstationen i Cartama för att sedan ta tåget i ca en kvart in till Malaga centrum. Av alla tänkbara dagar så lyckades vi välja en där en festiva/ marknad pågick inne i stan så det var smockfullt med människor överallt, lite av en chock för oss som vant oss vid att vara högst tre personer samtidigt på ett ställe i princip. Men trots alla människor, ljud, trängsel och värme så var det otroligt trevligt!
 
 
Eftersom att det var festival gick de flesta runt och såg ut som att de kom direkt från en lektion i flamenco, alla tjejer hade långa flamenco klänningar i starka färger, rosor och blommor i håret samt solfjädrar. Visst ser jag väldigt spansk ut på bilden hehe?
 

Vi satte oss först på en restaurang för att äta lunch, väldigt mysigt. Jag, Anna, Carolina och Isabella vid lunchrestaurangen: [Bild från www.carolinaochhundarna.blogg.se ]
 
När vi ätit klart lunchen så strosade vi lite runt i staden. Först så köpte vi något underbart som kallades Buñuelos, vilket var minimunkar med choklad ringlad över. Underbart gott och otroligt sött!
 
 
Anna och Isabella passade sedan på att shoppa lite i en klädaffär, jag och Carolina ställde oss utanför och var fascinerade över två män, varav den ena svävade i luften.. Vi kom på hur de gör tricket, kan ni komma på det, skriv en kommentar!
 
 
 
När vi gick och tittade i spanska turistbutiker så hittade jag äckliga vykort på tjurfäktning..
 
 
Vände på de fulaste vykorten och tyckte genast att det såg mycket bättre ut!
 

På gatan hittade vi även en man som målade tavlor med bara sina fingrar, det såg otroligt häftigt ut! Jag var tvungen att köpa en tavla, tyckte den såg så fin ut. Kan ni förstå att han målade denna med endast fingrarna??
 
 
Carolina filmade när han målade en annan tavla, så otroligt häftigt!
 
 
Jag som är nagellacks tokig passade även på att shoppa lite nagellack:
 
 
 
 
//Caroline W


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0