Kladdkakekväll och en sneaky vovve

Igår hade Sofia bakad kladdkaka och köpt vaniljglass så när alla var klara med jobbet runt kl 22 så satte vi oss utomhus, tände några ljus och fikade och pratade. Väldigt mysigt! Tack för kladdkakan Sofia!
 
Lajka ville också smaka på kladdkakan:
 
Alla sitter samlade utomhus. Var tvungen att använda blixt, annars hade de inte synts någonting..

Anna och Oscar:
 
På kvällen när vi skulle sova kom jag in i mitt rum och där låg redan Lajka på min kudde och väntade på mig. Jag vill inte att hon ska fästa sig vid mig, just nu följer hon i princip efter mig överallt, så jag lyfte ner henne på golvet. Sedan hann jag knappt lägga mig innan hon hoppat upp i sängen igen. Jag plockade ner henne, hon hoppade upp igen, jag plockade ner henne och hon hoppade upp igen.. Tillslut la jag ett lakan över Carolinas öppna resväska (där Lajka sovit en tidigare natt) och satte ner henne där, då kurade hon tillslut ihop sig och somnade och jag, väldigt nöjd över att jag lyckats få sängen för mig själv, somnade också. Men på morgonen när jag vaknade så låg det ändå en liten filur bredvid mig i sängen, hon måste ha smugit dit när jag somnat..
 
Lajka vilar på min kudde

Lajka nerpackad i resväskan
 
 
//Caroline W


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0