Man måste starta motorn innan man kan köra bilen

Idag har jag för första gången på länge känt mig ordentligt utvilad hela dagen och har varit på väldigt bra humör. Tur är väl de, för då tog jag allt som hände med humor. Först när jag och Sofia åkte till tvåan på morgonen så låser man upp en gallergrind och sedan är de en nedförsbacke på en liten privat grusväg innan man kommer fram till tvåan. Sofia tyckte vi skulle pröva att rulla nerför backen och se om vi skulle komma ända fram, dock så glömde jag att starta bilen så något rattlås gick igång och vi höll på att rulla in i en stenmur i en kulle innan jag lyckades stanna. Väl på tvåan gick allting väldigt bra, förutom att jag klämde mina fingrar tre gånger i hasparna som man låser kennlarna med. På väg hem igen så körde jag förbi gallergrinden och Sofia hoppade ur och stängde grinden. När hon hoppat in igen och jag skulle köra iväg så glömde jag en andra gång att starta bilen helt så när jag släppte bromsen åkte bilen självklart nerför backen och på grinden. Grinden klarade sig dock helt och bilen är inte världens nyaste så tror inte att den tog så stor skada av en liten lätt krock, såg ingenting i alla fall.
 
Imorgon blir det lite avbrott från vardagen då Ann och Nic (eller Nick? Eller Nik? Har ingen aning om hur det stavas) som på något sätt jobbar med SOS Animals (jag vet i alla fall att det hjälper till med bygget av nya huset och kennlarna där) ska ha någon grillfest. Tydligen skulle det redan komma runt 20 personer, men så blev vi volontärer också bjudna dit, det var ju väldigt gulligt av dem! Oscar som jobbade som kock innan han kom ner hit till Spanien ska även laga maten, så det blir spännande, nu har vi höga förväntningar på dig här!
 
Idag på siestan åkte vi till Lidl och Mercadona för att hitta någon present till paret vi ska hem till imorgon, men så klart var allting så väldans billigt på Lidl så slutade med att vi hade med oss tre matkassar hem till oss själva förutom en flaska vin till Ann/ Anne och Nic/ Nick/ Nik.
 
Jag, Sofia och Isabella poserar snyggt framför bilen vi kör här på SOS.
[Bilden är fotad av www.carolinaochhundarna.blogg.se ]
 
 
 
//Caroline W


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0