Lista: bäst m Spanien & bäst m Sverige

Jag tänkte lägga upp en lista på bloggen om vad som är bäst med att vara här nere i Spanien och vad man anser är bäst med Sverige när man är här. Såg att Carolina redan hade snott och lagt upp min lista på sin egen blogg, fast lagt till några egna punkter och ändrat lite av mig text. Jag har snott så sjukt många bilder av henne redan, så nu var det dags att hon snodde något av mig med ;-) Här är i alla fall min version av listan:
 
Bäst med Spanien:
  • Du umgås med underbara hundar dygnet runt
  • Du hjälper verkligen hundarna att få det bättre och får se att din insats gör skillnad
  • Du får följa hundarna, lära känna dem och se dem utvecklas
  • Den känslan man får när en hund åker iväg till ett nytt hem är oslagbar
  • Det är otroligt härligt att gå alla promenader här och njuta av det vackra landskapet
  • Alla andra volontärer är underbara
  • Du träffar massor av nya människor och vänner
  • Du får snygg solbränna ;-)
 
Bäst med Sverige:
  • Det finns dricksvatten i kranen
  • Du kan slänga toapapper i toaletten och slipper lägga det i en hink bredvid
  • Du slänger hundbajs direkt i soptunnan och slipper sitta med stora hundbajspåsar bredvid dig i baksätet eller bakluckan i bilen på väg till sopstationen
  • Där finns vänner och familj
  • Du slipper fläckar av kiss, bajs och bleacher på kläderna samt inne i huset och allmänt överallt
  • Du kan äta precis vad du vill och slipper käka skräpmat varje dag eller samma matlådor i typ en vecka
 
 
//Caroline W


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0