En vanlig dag på SOS Animals i Spanien

Redan nu efter bara några dagar har jag svårt att komma på vad jag ska skriva då vi gör samma saker varje dag. Tänkte att jag skulle försöka beskriva hur en vanlig dag ser ut här på SOS.
 

* 06.40 ringer väckarklockan, dags att gå upp och klä på sig, smörja på solkräm och äta frukost.

 

* 07.30 börjar förmiddagspasset och de som ska till SOS 2 och nya huset hoppar in i bilen och kör dit, medan de andra stannar kvar.

 

* Först gör man i ordning mediciner till de hundar som ska ha och lägger dem i en liten bit korv samt gör i ordning maten. Vilka hundar som ska ha mediciner och hur mycket mat de ska ha står på listor som sitter uppsatta på väggen. Sedan plockar man bajs som ligger i playpen eller på gården innan, efter eller samtidigt som man matar hundarna.

 
* När hundarna har ätit klart kopplar man den första gruppen med hundar och tar dem på en promenad på mellan 20 - 60 min beroende på hur gamla de är och hur varmt det är (förutom den äldsta hunden på 16 år som oftast tycker att 10 min promenad räcker innan hon vill gå och sova igen).
 
* När alla hundar har gått varsin promenad sätter man ut hälften av hundarna i playpen där de får springa runt och leka med varandra. Under tiden är det dags att plocka bajs i kennlarna, sedan spolar vi bort kiss och rester av bajs i dem med en vattenslang, drar bort det överflödiga vattnet med en gummiskrapa och moppar sedan golvet med något medel blandat med vatten, fyller på nytt vatten i vattenskålarna och poolerna samt diskar matskålarna. Sedan är man klar!
 
* Runt 12.00 så är man hemma igen om man åkt iväg och då är det dags att laga och äta lunch och sedan är det siesta till kl 18. Under siesten får man göra lite vad man vill, det populäraste är att sova, se på film, sitta vid datorn, gosa med hundarna, städa poolen från alger (Oscars stora intresse), sola eller leka med hundarna. Under siesten är även hundarna på SOS 1 ute i playpen i ca 3 timmar var.
 
* 18.00 börjar det sista passet och då gäller exakt samma sak som på morgonen, alla åker iväg dit de ska, man ger hundarna mat och mediciner, går promenader, låter hundarna leka i playpen, städar alla kennlar och fyller på nytt vatten om det gamla är ofräscht.
 
* 22.00 är man oftast klar och hemma igen, då är det dags för middag. Oftast orkar man inte laga mat då så man tar antingen en matlåda (jag lagar alltid minst två portioner till lunch som man kan ha till middag senare) eller bara macka och yoghurt. Sedan sitter man och pratar, väntar på att duschen ska bli ledig så man kan få duscha av sig i iskallt vatten, gör sig i ordning för att sova och sen går man och lägger sig.
 
* 24.00 nu brukar jag oftast somna, så god natt!
 
Oscar i poolen och Carmen (vita), Lala (längst fram) och Chloe (till höger) bredvid.
 
 
//Caroline W


Kommentarer
pappa

Fulla dagar. Hur går det med träningen? Martin kör så gott går trots jobbet. Dvs inte så mkt med gruppen utan han gymmar och kör lite löpning inför maran nästa år.

Svar: Jag går typ mellan 4 - 8 promenader om dagen och alla är 20 - 60 min långa, sedan är det mycket städning och sådant så får väl lite allmän träning i alla fall, sitter sällan still. Sedan har jag och Sofia varit ute och sprungit med två hundar i förrgår och ska antagligen göra det idag igen :-)
sosanimals.blogg.se

2013-08-06 @ 21:35:17
pappa

Läste om spyor på C´s blogg. Klarade du dig undan eller var det du som rädda bilsätet från lunchreturen? Jag provade på hundspya när vi hämtade Corrie för länge sedan. Det är så myyysigt!

Svar: Haha nej först så spydde han på min blå väska jag brukar använda, men nästa spya fångade vi på en handduk i alla fall.
sosanimals.blogg.se

2013-08-06 @ 21:50:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sosanimals.blogg.se

Här bloggar alla volontärer om livet på hundgården i Malaga :-D

RSS 2.0